6 Ekim 2016 Perşembe

Kavala 💙

Merhabalar Efendiimm☺
 Şimdi..ah ah keşke küçük bir liman kentin de yaşayabilseydim..Evimin önünde deniz manzarası ..hemen arkasında  ise yeşil rengin güzelliği ile uyanabilseydim diyenler el kaldırsın 🙋 Çünkü; Bu yazı tam sizin için !
  O zaman Kavala ayağınıza gelsin efendiim 💙
Eski Limana giden yol💙💚

 Kavala değince ilk akla gelen şey nedir ? meşhur Kavala kurabiyesi değil mi?Ancak bir şey demek istiyorum..Türkiye'de  büyük marketlerde bulabileceğiniz Kavala kurabiyesinden bir farkı yok bence😁
İkincisi ise, şehrin girişinde ilk göze çarpan devasa su kemerleri ve Kale.Su Kemerleri Parga'lı İbrahim  Paşa tarafından yapıldığı söylenir.Su kemerlerinin altindan geçerek limana doğru yani merkeze varılır.


Kavala'nın sahilinde yürüyüş yapmak gerçekten çok zevkli👍

Kavala değince akla gelen bir başka şahıs ise Kavala'lı Ali Paşadır.Kavala'da doğmasına rağmen uzuun yıllar Mısır Valiliği yapan Ali Paşa'nın şehrin tepesinde bir evi vardır.Turistlerin en çok ziyaret ettikleri yer de orası olur.Görmeğe değer bir manzara sizi bekler orada..



Kahvenizi yudumlarken bu manzaranın tadını çıkartabilirsiniz💕

Daha da yukarıya ilerlerseniz Osmanlı'dan kalma Kaleye erirsiniz ama yollar çok dar olduğundan dikkat etmek de fayda var.
  Daha bir çok Osmanlı esintileri görebileceğiniz yerler olacaktır.Ancak bu kadar tarihi bilgi yeter değip biraz da yazları turistlerın akın ettiği plajlardan bahsedelim.Yaz mevsiminde plajlar baya yoğun geçer Kavala'da.Genelde şezlong parası ödenmez sadece içtiğin içecegin parası ödenir.Ama giriş ücreti olan Batis Multiplax plajı da vardır ki en gözde plajdır..Su oyunları,lüks restorantı,havuzu mevcuttur.
  Bu kadar gezdikte sonra yorulup acıktınız değil mi?Şehrin merkezinde bir çok taverna,balık restorantları mevcut.Amaaa Eski Liman yerinde bir Savvas isimli Taverna varki dillere destan😄 Hem taze ürünleri ile hemde fiyat uygunluğu ile gerçekten 10 no 5 yıldız👍
🌺 Bir sonra ki yazıda görüşmek üzere efeniim 🙆







1 Ekim 2016 Cumartesi

Frape,kahve kültürü

Merhaba Canlar:)

  1 Ekim Dünya Kahve Günümüz biz kahve sevenlere kutlu olsun =)
Yunanistan'a en az bir kez gelmiş birisi bile yunanlıların  kahveye ne kadar düşkün olduklarını anlamıştır.Eğer ki hiç gelmemiş birisi iseniz ben asla kahve içmem diyenlerdenseniz size yine de ,yolunuz benim diyarlara düşerse denemenizi tavsiye ederim.Çünkü gerçekten Yunanistan havası ile içtiğiniz  o kahvenin tadı bir başka oluyor..
Yunanlılarla bütünleşen bildiğiniz  Nescafe'nin kahvesi ile yapılan soğuk kahve ; Frape en meşhurudur.Yani türklerin çayı yunanlıların Frapesi :)Frapenin yapılışını hemen anlatıyoruum beeeelki canınız çekmiştir =)

Frape Tarifi hemde bir Yunanistanlıdan bence mutlaka deneyin =)

  Orta boy bir su bardağı gerek ilk önce ..hmmm mesela 2 tatlı kaşığı şeker 2 tatlı kaşığı (orta tad) nescafe den bardağa koyun.Sonra üzerine iki üç parmağı geçmeyecek kadar(bardak büyüklüğüne göre) su ekleyin.Burası çok önemli işin sırrı burada çünkü.Kahvenin iyi köpürmesi için 2 - 3 parmaktan fazla su asla eklemeyin .Daha sonra bir çırpma makineniz (frape makinası var özel)ya da küçük mikser teli ile de olabilir ,bu az miktardaki suyu çırpın.Suda iki kat fazla köpük oluştuğu zaman bu işi başarmışsınızdır =)üzerine dilediğiniz kadar buz ekleyip bardağın geri kalan kısmının da dolması için yavaş yavaş su ekleyiiin ve ta daaaaamm frapeniz hazır :)
Fakat bir şey itiraf etmeliyim ki Türkiye'de kaldığım dönemde fark ettim.Aynı malzemeleri kullanmama rağmen Yunandaki gibi aynı tadı alamıyordum..ben bunun sudan kaynaklandığını düşünüyorum.
  Frapenin dışında bu diyarlar da sevgili kahve sevenler benim gibi kahvesiz ayamayanlar Freddo Espresso ve Fredo Capuccinolar da baya tüketilir.Şimdii yıllardır konusu kapanmak bilmeyen bir kahve türüne daha değineceğim de korkuyorum :) neemişş mi o kahve türü?Tabiki deee türk kahvesiii ya da yunan kahvesiii.Şimdi size bir sır vereceğim benim gibi azınlık olan insanlar nedenini bilmiyorum ama bu kahve türüne 'küçük kahve' deyip sıyrılmış işin içinden :) burada bu tür kahve gençler arasında pek revaçta değil yani gençler,yunan cafelerinde bu kahveyi pek tercih etmeyin bencesi=) Bir sonraki yazımda buluşmak üzere kahve ile kalın !
Soğuk çikolata arkasın da ise meşhur frape=) O kadar hastasıyım ki..

 Yunanistan'da en basit bir Cafe'den sunum..
Fredoların sunumu.Mutlaka kahve yanın da kurabiye tarzı atıştırmalıklar gelir.Fiyatlar ise  Cafeler de genel olarak 2,50 euro ile başlar  en fazla 4 ya da 5 euro olur.

30 Eylül 2016 Cuma

Merhaba,Geia sou !:)

Geia sou ! :) Arkadaşlar,yoldaşlar,gezginler,öğrenciler hepinize merhabaalarrr =) Bir yaz tatili daha bitti ama siz yine komşuya,Yunanistan'a gelemediniz mi? Üzülmeyiiiiinn Yunanistan sizin ayağınıza geliyor xxxx(güldük!) .Ya da yeşil pasaportunuz var fakat yol iz mi bilmiyorsunuz ben bunun için burdayım efenim.Hahaha sen öyle san geldik gördük diyenlerdenmisinizzz o zaman diyarıma hoşgeldiniz.
  Canlar ,yazsam çok samimiyetsiz gelmem değil mi?NEYSE,başta krizi ile bugünlerde de Lozan Antlaşmas'ı konusu ile bol bol komşunuzu duyar olmuşsunuzdur.Ben derim ki,bunlarla değil de kardeşlik ,güneş ,derin mavilikler ve muhteşem adaları ile anın burayı=) 
  Yunanistan..doğup büyüdüğüm yer elbet güzel gelir gözüme fakat Anavatan  hasretide ağır basar gönlüme..Bu hasreti sizlerle gidermek isterim..Buradaki hayat şartları..üniversite hayatı(3 yıl Atina'da deneyim sahibi oldumxxx) ortak kültürler ve bunların dışında gezilip görülecek yerler ...olmazsa olmazım makyaj malzemelerinin yazılarını (Biliyorum bazı ürünler sonradan Türkiye'ye geliyor)fikirlerimi duygularımı aktarmaya çalışacagım..ve umarım başarabilirim.
 Yeni yeni dostluklara merhaba demek istemezmisin? MERHABA!xxx